Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2008

Το (ΚΕ)ρα(Σ)άκι στην τούρτα!!!

Φίλες και φίλοι,

αν και καλοκαίρι, φαίνεται ότι η κυβέρνηση μας δεν θέλει να πάει διακοπές, συμπάσχοντας με τους πολίτες που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για να το κάνουν. Τα θερινά τμήματα της Ελληνικής Βουλής έχουν πάλι δουλειά, κατά την προσφιλή τακτική του Υπουργείου Παιδείας να νομοθετεί, όταν όλοι απουσιάζουν.

Πριν από λίγες μέρες κατατέθηκε από τον κ. Στυλιανίδη στην επιτροπή μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Σχέδιο Νόμου σχετικά με την «ίδρυση και λειτουργία των Κολεγίων και άλλες διατάξεις». Ουσιαστικά πρόκειται για το θεσμικό πλαίσιο της ίδρυσης και λειτουργίας των γνωστών μας Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, με πρόφαση την ευρωπαϊκή οδηγία 36/2005.

Η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ επιλέγει πάλι το καλοκαίρι για να προχωρήσει σε ψήφιση Νόμου, χωρίς να έχει προχωρήσει σε διάλογο με την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Επιλέγει το γρήγορο «κουκούλωμα» χωρίς αντιδράσεις με ένα σχέδιο Νόμου που δεν απαντάει στην ουσία του ζητήματος των κολλεγίων, αλλά ανοίγει την κερκόπορτα για νέες «business» στην εκπαίδευση.

Πεδίο ορισμού του Σχεδίου Νόμου είναι η «μη τυπική» μεταλυκειακή εκπαίδευση, με τα κολλέγια να μην αποτελούν κομμάτι της τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, που παρέχουν τα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. Παρόλα ταύτα σύμφωνα με την επίμαχη Ευρωπαϊκή Οδηγία αναγνωρίζονται κοινά εργασιακά δικαιώματα με τα πτυχία των Δημοσίων Α.Ε.Ι. Και Τ.Ε.Ι ,καθώς σε θέματα εργασιακών δικαιωμάτων υπάρχει κοινή πολιτική για όλα τα κράτη μέλη. Άραγε τι εννοεί με τον όρο «μη τυπική» ο νομοθέτης;

Τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών αποτελούν ουσιαστικά υποκαταστήματα σε μια μεγάλη αλυσίδα γνωστών « super market » που παρέχουν σε «καλές τιμές» αμφιβόλου ποιότητας τίτλους σπουδών σε ανυποψίαστους νέους. Η πελατεία είναι δεδομένη με την εφαρμογή της «βάσης του 10» στους απόφοιτους των Λυκείων και την συστηματική απαξίωση των Πανεπιστημιακών Σπουδών από την κυβέρνηση.

Για ακόμα μια φορά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας νομοθετεί για τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, νομοθετεί ενισχύοντας κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ερήμην των Πανεπιστημίων και της κοινωνίας. Ύστερα από τον συντηρητικό Νόμο Πλαίσιο και τον Νόμο για τα αγοραία μεταπτυχιακά, έρχονται και τα Κολλέγια να συμπληρώσουν το πάζλ της διάλυσης της Δωρεάν Παιδείας. Η νομιμοποίηση των υπαρχόντων Κολλεγίων αποτελεί κατάφορη παραβίαση του Άρθρου 16 του Ελληνικού Συντάγματος, αλλά και υπονόμευση του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου.

Μέχρι που μπορεί να φτάσει η κυβέρνηση αυτή; Ποιά πρέπει να είναι η απάντηση μας;

Το ζήτημα της Παιδείας δεν μπορεί να αποτελεί μια ακόμα οικονομοτεχνική παράμετρο στα σχέδια των ιδιωτικών συμφερόντων, αλλά βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη της κοινωνίας μας. Το Δημόσιο Πανεπιστήμιο προασπίζει την γνώση, ως κοινωνικό αγαθό και καθολικό δικαίωμα για τι σύνολο του κυρίαρχου λαού. Αποτελεί την εγγύηση για την πνευματική και μορφωτική ανύψωση των νέων μας, ως ένας μαζικός Δημοκρατικός χώρος ελεύθερης και απρόσκοπτης επιστημονικής, ακαδημαϊκής και πολιτικής αναζήτησης. Αποτελεί την θερμοκοιτίδα για όλες τις μεγάλες αλλαγές στον τόπο μας διαμορφώνοντας το μέλλον της Ελληνικής Κοινωνίας.

«Μήπως είναι αρκετά για να τα αφήσουμε στους Ιδιώτες;»

Καραδημητρίου Μιχάλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου